09-8804090 | 054-2588580

חיפוש
סגור

מצפן - ייעוץ ארגוני

  • דף הבית
  • שירותי מצפן
    • ייעוץ לתהליכים ארגוניים
    • ייעוץ אישי למנהלים
    • פיתוח מנהלים וצוותים
  • סדנאות
  • הבלוג
  • אודות מצפן
  • הלקוחות שלנו
  • דברו איתנו
תפריט
  • דף הבית
  • שירותי מצפן
    • ייעוץ לתהליכים ארגוניים
    • ייעוץ אישי למנהלים
    • פיתוח מנהלים וצוותים
  • סדנאות
  • הבלוג
  • אודות מצפן
  • הלקוחות שלנו
  • דברו איתנו

מצפן - ייעוץ ארגוני

  • דף הבית
  • שירותי מצפן
    • ייעוץ לתהליכים ארגוניים
    • ייעוץ אישי למנהלים
    • פיתוח מנהלים וצוותים
  • סדנאות
  • הבלוג
  • אודות מצפן
  • הלקוחות שלנו
  • דברו איתנו
תפריט
  • דף הבית
  • שירותי מצפן
    • ייעוץ לתהליכים ארגוניים
    • ייעוץ אישי למנהלים
    • פיתוח מנהלים וצוותים
  • סדנאות
  • הבלוג
  • אודות מצפן
  • הלקוחות שלנו
  • דברו איתנו

מצוק המנהיגות ושמירה על גובה – איך לא ליפול ממנו

 

הימים הקרובים ימי בחירות. האזרחים יבחרו במי לתת אמון והסקרים חוגגים בבדיקת מפלסי האמון של התושבים. בסקר  שפרסם עיתון הארץ ב- 25.12.2012 נבדקה מידת האמון שרוחש הציבור למנהיגי המפלגות ויחס הציבור לפוליטיקאים הבכירים.

באחת השאלות הם התבקשו להגיד ממי מבין מנהיגי המפלגות הגדולות היו מוכנים לקנות מכונית משומשת. אין ספק שהתשובות מעידות דבר מה על מידת האמון שרוחש העם לנבחריו.

שליש מהציבור לא היה מוכן לרכוש רכב יד ראשונה או שנייה מאף אחד מהמנהיגים ורק 9% היו מוכנים לקנות מכונית משומשת מנתניהו או מיחימוביץ'. כמובן שהרכב הוא אנלוגיה ותפקידו להקצין תאור מצב. אך אם אלו התוצאות אז מה בדבר אחריות לבטחונם? לבטיחותם? להתפתחות הכלכלית? לחינוך ילדנו?

תוצאות הסקר משליכות זרקור על אחת הסוגיות המשמעותיות ביותר בעולם המנהיגות והיא היכולת של מנהיג לזכות באמון המונהגים, בהשלכה לעולם העסקי – באמון העובדים והמנהלים שתחת הנהגתו.

 היכולת לזכות באמון ולשמר אותו, תוך כדי עשייה ותוך כדי התקדמות היא אחת היכולות המאתגרות ביותר  שיש למנהיג שמוביל אנשים דרך. האמון בו, בדרכו, באופן שהוא חושב, פועל ומבצע הם קרדיט מצטבר שמפקיד המנהיג "בבנק  האמון" והוא יעמוד לו לזכות גם ברגעים קשים ובמעידות, מתוך האמונה של האנשים שגם את האתגרים האלה יצלח והם ימשיכו אחריו בדבקות.

דוגמה עכשווית ראינו לאחרונה כאשר ברק אובמה נצח בבחירות האחרונות בארה"ב, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר לברך אותו והוסיף אמירה: "זאת היתה הצבעת אמון במנהיגות שלך". מה הוא בעצם התכוון לומר, למה האמירה הזו היתה משמעותית?

מה אנשים בעצם מחפשים..? משהו שינהיג אותם לעבר עתיד רצוי, ישדר להם תמונת עתיד מנצחת, וישא אותם כל הדרך במקצוענות, בנחישות, ברגישות ובאחריות תוך שהוא משרה ונותן תחושת בטחון שהוא יודע מה צריך לעשות כדי שזה יקרה.

ומשם, כגודל הצפייה, גודל האכזבה. "אחת הנפילות הנפוצות ביותר ממצוק המנהיגות נגרמת ע"י משבר אמון עם המונהגים",  כותב Randy Conley מחברת בלאנשארד המתמחה באמון ומנהיגות "והדרך בשיקום משבר אמון הינה קשה,ארוכה ומפותלת…"

ישנה הכרה עמוקה בקרב מנהיגים כי על בסיס האמון יתפסו את המצוק או יתדרדרו ממנו, ואחד האתגרים הגדולים ביותר למנהיגים הוא איך עושים את זה ומשמרים את רמת האמון לאורך זמן? איך בונים אמון בצורה יזומה, ונמנעים מנפילה מהמצוק?

 

על פי Conley ישנן ארבע התנהגויות קריטיות לבניית אמון:

 

אינטגרטי, יושרה – הוא המרכיב החשוב ביותר בתהליך בנית אמון. האם אתה כן ואמיתי? האם אתה מדבר על אחרים, מרכל? האם יש לך ערכי ליבה והאם אתה נוהג לאורם? האם אתה "מהלך את הדיבור" (Walk the Talk)? בעולם של אי וודאות כאשר הצורך בגמישות ניהולית מתעצמם, הקושי לשמר ערכים פנימיים ולנהוג לאורם הוא טריקי. בסוף היום אנשים יבדקו, ויחפשו לראות האם שמרת על סולם הערכים שלך או הפכת עורך לאור הנסיבות. והאם אתה חושב אומר ונוהג על פי אותו סולם ערכים.

מקצוענות – מנהיגים בונים אמון כשהם טובים במה שהם עושים, גם בתחום מקצועם וגם בכישורי המנהיגות. אחת הדרכים להיות מקצוען היא ללמוד, להבין וליישם את דרישות התפקיד. התחושה שאתה מקצוען, שכושר השיפוט שלך מצוין ומכאן יכולת פתרון הבעיות וקבלת ההחלטות נשענות על מומחיות, יוצרת פתיחות אצל האנשים לתת לך להוביל אותם את הדרך. צבירת רקורד של הצלחות מקצועיות מעבה את חשבון הקרדיט ומעלה את רמת האמון.

חשוב לזכור שלא באמת מצופה שיהיו לך כל התשובות לכל השאלות. אבל היכולת לחפש ולהגיע לתשובות היא יכולת מוערכת מאוד בשלב בנית אמון. המונהגים לומדים לסמוך על היכולת שלך להשיג עבורם מידע ומשאבים כדי לבצע את תפקידם בצורה הטובה ביותר.

איכפתיות כלפי אחרים – "אף אחד לא זוכר מה אמרת, אבל אף אחד לא ישכח איך גרמת לו להרגיש.." – אתה יכול להיות המקצועי ביותר בתחומך, ואפילו מבריק, אך אם לא תשקיע בבנית מערכות יחסים תומכות אנשים יהיו חשדניים כלפיך עד אשר יחושו את כוונותך האמיתיות. מנהיגים בוני אמון מפגינים איכפתיות ודאגה כלפי האנשים שהם מובילים, מתיחסים אליהם כיחידים משמעותיים ולא רק כקבוצת עובדים מבצעי משימות.
תקשורת ותקשור שוטף הוא מרכיב משמעותי ביכולת להפגין איכפתיות כלפי האחר. שיתוף במידע ובידע, על עצמך ועל הארגון, פתיחות למשוב והקשבה אמיתית מתוך רצון להבין ובאמת להיות מושפע במידת הצורך. היכולת לבנות חוזה של יחסים אישיים המעריך את השונות והגיוון אשר האנשים מביאים לצוות העבודה, כל אלה הם דפוסי התנהגות וחשיבה תומכי אמון המעלים משמעותית את יכולת ההשפעה של המנהיג ואת הקרדיט שהוא מפקיד "בבנק האמון".
שמירת המהימנות – השמירה על התחיבויותך הוא בגדר Must בפיתוח רמת האמון של המונהגים. היכולת לשמר גישה ושיטה מאורגנת המאפשרת לך לעמוד בהתחיבויות ולא לאכזב. כמו כן יש ערך רב בתחושה שהמנהיג מעביר לאנשיו שהוא יכול "לבנות עליהם", שהוא סומך ומחשיב אותם כשותפים לדרך וישנה אחריות וערבות ותלות הדדית בדרך. אם אמרת שתעשה משהו, תעשה! על תשכח ואל תאכזב…אם לא תוכל לעמוד בהבטחתך, אל תבטיח.
ב 22.01.2013 נלך כולנו לבחירות ונבחר את מי שינהיג אותנו לעבר העתיד הרצוי שלנו. כל אחד על פי העדפותיו.

בעולם העיסקי, המנהיגים נבחרים על ידי אחרים. לא על ידי "העם" ולא בבחירות דמוקרטיות.  ויש במינוי סמכות שמוכתבת מלמעלה. אך הנעה אמיתית והנהגה של פרטים, עובדים ומנהלים כאחד, קדימה אל עבר העתיד הרצוי של הארגון, היא משימה משמעותית ולא פשוטה כלל.  חובת ההוכחה לאורך כל הדרך היא על המנהיג וכדי להגיע לתוצאות רצויות יש לטפס ולהישמר מנפילה ממצוק המנהיגות דרך שבר ההר, שבר האמון.

רוצים עוד הצצה?

 

עד הפעם הבאה, שלכם
סנדרה

שיתוף
מנהיגות
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

מייל:*
שם פרטי:*
שם משפחה:*
מייל:*
סלולרי:
שם פרטי:*
שם משפחה:*
פרסומים נוספים בבלוג

צניעות אינטלקטואלית ויושרה

שחיקה במקום העבודה – להחזיר את הלהט

תוכניות עבודה – תכנון, תמרון או ניווט?

ניהול שינוי – מה קורה לאנשים בראש

ניהול V.U.C.A – כשהתחזית והמציאות מפסיקים להיפגש – גמישות מחשבתית

תגיות
VUCA אומץ ניהולי אומץ ניהולי וניהול בתנאי אי וודאות אי ודאות אי וודאות אסטרטגיה אפקטיביות אישית אתגרים גזירה לאחור החלטה רציונלית הצלחה חשיבה יצירתית חשיבה קדימה חשיבה רציונלית חשיבה תוצאתית כאוס לכידת הזדמנויות מהסוף להתחלה מיקרו ניהול מנהיגות מצוינות מצפן ייעוץ ארגוני ניהול זמן ניהול ישיבות ודיונים ניהול ללא סמכות ניהול ממשקים ניהול משימות ניהול שינוי ניצול הזדמנויות עבודת צוות עזרה הדדית פיתוח עובדים פער בין דורי במקום העבודה פרופ' כהנמן פריצת דרך צוות קבלת החלטות שיחות משוב והערכה שיפור אישי שיפור מתמיד שיפור קבוצתי שיתוף ידע שיתוף פעולה תוכנית עבודה תוצאות רצויות

מצפן לתהליכים ארגוניים

הצורך להשתנות, להתייעל ולהתפתח, במטרה להתאים לתנאי התחרות ההולכים וגוברים, מציבה את העובדים והמנהלים מול אתגרים חדשים הן ברמה הפנים ארגונית והן בהתנהלות מול השוק. מצפן – תהליכים ארגוניים מנווט ארגונים בשלושה ערוצים:

  • ייעוץ וליווי בתהליכי הטמעה ושינוי ארגוניים
  •  ליווי וייעוץ למחלקות משאבי אנוש
  •  ייעוץ וליווי בתהליכי ניהול ה Talent

המשך קריאה>

מצפן למנהלים

מצפן אישי למנהלים מציע שותף מקצועי לדרך במטרה לנווט יחד עם המנהלים את הדרך להצלחה בתפקיד. הניווט מתבצע בשלושה כיוונים:

  •  יעוץ וליווי אישי בדילמות ניהוליות ודרכי התנהלות אופטימאליות
  •  ליווי ביעדי שיפור מקצועיים באמצעות הקניית כלים, התאמת תפיסות ופיתוח מיומנויות אישיות.
  •  ליווי בתהליכי כניסה לתפקיד ניהולי חדש ורכישת כלים להצלחה.

המשך קריאה>

מצפן לצוותים

מצפן ניהול צוותים מציע פיתוח והקניית כלים ומיומנויות ניהוליות למנהלים בדרגי הביניים עליהם מוטלת האחריות להוביל ולהניע את העובדים למשימות ולאתגרים העומדים בפני הארגון. הובלת אנשים וארגונים לתוצאות מחייבת עבודת צוות מעולה.
מצפן לצוותים מציע 3 ערוצי פיתוח:

  • ניהול צוותים מצליחים
  •  פיתוח צוותים אורגניים
  •  פיתוח צוותי מנהלים

המשך קריאה>

דברו איתנו:

מצפן - ייעוץ ארגוני, פיתוח ארגוני, ליווי אישי, סדנאות והדרכות © כל הזכויות שמורות | טלפקס: 09-8804090 | נייד: 054-2588580 | מייל: sandra@matspen.co.il

גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס