להיות כל פעם יותר טוב – זאת המשימה – מצוינות אישית וארגונית – שיפור מתמיד
ארגונים המורגלים לחשוב במונחי מצוינות, עוסקים בשיפור מתמיד ומסמנים לעצמם את המטרות הבאות , חוקרים אחורה הצלחות או אי הצלחות כמתוכנן, חלקם חוקרים גם כשלונות.
ארגונים המורגלים לפעול במצוינות כהלך חשיבה, פועלים ביום יום למיפוי הפוטנציאל והאתגרים כדי לסמן את האזורים בהם הארגון יכול לעשות את הקפיצה הבאה שלו – ביכולות העסקיות וכנגזרת, מה יצטרך לשדרג ביכולותיהם של העובדים, איזה ידע חסר, משאבים וכד'.
העיסוק בהבדל בין הצטיינות למצוינות מתבהר כאשר מסתכלים בפרספקטיבה הבאה:
אם נזכר באולימפיאדה, כדי להיות על הפודיום אתה נמדד בצורה חד ערכית במבחן התוצאה וביחס לאחרים.
לעומת זאת מצוינות, היא היכולת להשתפר כל הזמן, לסמן לך מטרה חדשה כאשר ההישג הקודם הופך להיות הבסיס לתחנה הבאה שלך, כארגון וכפרטים.
הסתכלות על העובד, על הארגון בפרספקטיבה הזו, מאפשרת גם לארגונים שחוו הצלחות לסמן מטרות מתיחה חדשות – ולכוון לרמה הבאה.
אם כך, לתפסתי, מצוינות אינה ערך אלא תהליך של שיפור מתמיד
עד הפעם הבאה…
שלכם, סנדרה
0542588580