למה הזמנה לדיאולוג? שיחת הערכה ומשוב היא לא שיחת נזיפה ואין צורך להגיע עם שכפץ ואפוד.
שיחת משוב והערכה היא הזדמנות מצויינת למנהלים ועובדים, למה להשקיע זמן בלתכנן ולהתכונן לשיחת משוב והערכה?
שיחת משוב והערכה היא הזדמנות מצויינת למנהלים ועובדים, למה להשקיע זמן בלתכנן ולהתכונן לשיחת משוב והערכה?
חלק א'
טוני שוורץ, מחבר הספר "להצטיין בכל דבר" מתאר במאמר שפורסם ב Harvard Business Monady Morning שני פרמטרים חשובים שלפיהם אנחנו מודדים את עצמנו במקום העבודה: "שווי" – מידת האיכות המקצועית שאנחנו מייחסים לעצמנו ו"ערך" – השווי שמייחסים לנו אחרים, לפי דעתנו. שוורץ טוען כי לשני הפרמטרים הללו יש השפעה מכרעת על המוטיבציה שלנו ומכאן על המחוייבות, היעילות והאפקטיביות בעבודה. אם כך, איך נדע שאנחנו בכיוון…מה תפקידו של המנהל בכיול הכיוון…?
מסורת של קיום שיחות משוב באופן שוטף ושיחות הערכה תקופתיות, היא כלי עבודה והזדמנות מצויינת למנהלים ועובדים, להזין את שני המשתנים המוצגים ולשפוך אור על מקצועיותו וערכו של העובד בעיני המנהל ומכאן בעיני הארגון.
אילו הזדמנויות ניתנות בשיחה?
בשיחה ניתנת הזדמנות לשיחה הדדית פתוחה לעובד – להביע דעות, עמדות, תחושות כמו גם ציפיות בנושאים שונים כפי שעושה גם המנהל, ולמנהל להסביר עמדותיו ביחס לדפוסי העבודה התנהגויות וכד'. יש בשיחה הפתוחה הזמנה לחשיבה משותפת, הזמנה לכייל את השווי והערך ולעמוד על החוזקות וההשגים כמו גם על פערי ביצוע במטרה להשיג שיפור בביצועים. קיומה של שיחה אמיתית וכנה מאפשרת להעלות את השווי שלנו ואת הערך שאנחנו מייחסים לעצמנו מצד אחד, ומאידך מכיילת את שני הפרמטרים עם ציפיות הארגון, כך שיהיה מחוברים לערכם האמיתי.
מה נחשיב להצלחה של שיחה לטווח ארוך?
1. שיפור ביצועי העובד ושיפור ביצועי המנהל כחונך
2. תאום ומימוש ציפיות ויישום תוכניות פעולה
3. ביסוסו של האמון והתקשורת הפתוחה בין הצדדים
4. העלאת המוטיבציה והמחוייבות של העובד לתהליך ולדרך
5. צמיחה והתפתחות אישית של העובד והמנהל
בפעם הבאה: שיחת משוב והערכה הלכה למעשה – חלק ב'
זה לא יראה כמו בסרט הבא…