סדנאות והדרכות מנהלים ועובדים
העובדים והמנהלים הם שעומדים מאחורי כל הצלחה ארגונית. הם שיניעו קדימה כל החלטה, רעיון או תוכנית פעולה, הם אחראים על התוצאות – על "לגרום לדברים לקרות".
- מה מטרת הסדנאות? פיתוח חשיבה ומתן כלים כדי להמשיך להתנסות ולהתקדם קדימה גם אחרי הסדנה.
- למה להשקיע בזה? הנחת היסוד: למידה רכישת כלים ושכלול מיומנויות הם בסיס לשיפור מתמיד – הם הבסיס למצוינות בכל רבדי הארגון.
- איך עושים את זה? פיתוח כלים מיומנויות ותפיסות קונקרטיות הנדרשות למנהל ולעובד לניהול עצמי, לניהול אחרים/ממשקים/מנהלים ולניהול משימות בצורה ממוקדת יותר, מתאימה יותר לתנאים ולנסיבות ובצורה אפקטיבית יותר.
סדנאות נוספות: עיצוב תרבות ארגונית, ניהול ומנהיגות, ניהול והובלת שינוי בארגון, ניהול קונפליקטים בסביבה משתנה, ניהול ישיבות ודיונים, , הנעת עובדים, עבודת צוות, חשיבה תוצאתית ועוד.
פרטים נוספים
- הסדנאות מועברות במסגרת של מפגש חד פעמי או סדנא רחבה הכוללת 1-3 מפגשים.
- הסדנאות משלבות התנסויות ויישום טכניקות וכלים נלמדים
- לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש
יש לי הערכה רבה למקצועיותך כמרצה וכיועצת ארגונית בכירה. לבקיאותך בעולם התוכן המקצועי של ניהול המשאב האנושי ולאופן בו את מעבירה את הידע הרב שלך בקורסי ההכשרה למנהלים בדרגי ביניים ולמנהלים בכירים בחברת חשמל.
זה לא רק "המה" האיכותי והרב גוני שלך, אלא גם "באיך" המרתק, המסקרן והמעניין.
נוכחתי באופן אישי ושמעתי גם ממנהלים ומנהלות אחרים שנוכחו בקורסים שלך, כי לא מדובר רק בידע המעודכן ביותר אותו מביאה או במודלים הרלוונטים לניהול מתקדם של המשאב האנושי בהם את בקיאה אלא ואולי בעיקר בדרך בה את מעבירה את הידע העצום שלך למשתתפים.
ניסיונך בפועל כמנהלת משאבי אנוש ויועצת בארגונים והפנים הרבות של המקצוע בהם נגעת, יחד עם התאוריות העכשויות והמתאימות ביותר לניהול של ההון האנושי בארגונים – עושים את כל ההבדל! אנחנו זכינו!
עמית אוברקוביץ, הסגן לתכנון ופיתוח משאבי אנוש, חברת חשמל
חברת דניה סיבוס עובדת עם סנדרה זוננשיין במסגרת קורסי העתודה הניהולית ופיתוח צוותים בחברה.
סנדרה בעלת ידע רב בתחומה, מומחיות, מקצועית מאוד ויוצרת קשר בין אישי מצוין אשר תורם מאוד להצלחת ההכשרות.
במהלך הקורס המשתתפים מקבלים כלים פרקטים לעבודה. כלים המסייעים למשתתפים ליישם את החומר הנלמד בעבודתם בשטח ע"י שילוב של ידע, טיפים כלים וכיווני פעולה אפשריים הניתנים בהכשרות ובתהליכים השונים. הרמה הגבוהה של ההכנה הן לפגישות והן להדרכות תמיד ניכרת ואין ליס פק כי כל זה יחד תורם רבות להצלחת התהליכים בהם אנחנו משלבים את סנדרה.
דקלה יובל, מנהלת משאבי אנוש, חברת דניה סיבוס – אפריקה ישראל.
אני מנהל ותיק בהיי טק שכבר ראה די הרבה קורסים וסדנאות פיתוח מנהלים וצוותים כאלה ואחרות. התהליך הקבוצתי והאישי שעברנו עם סנדרה היה שונה, ממוקד, תכליתי והיה מאיר עיניים.
התהליך אפשר לי כיחיד ולנו כקבוצה "לצאת למרפסת" ולקבל מבט ברור וחד על מצבינו האמיתי עם כלים לפעולה מעשיים ופרקטים לשיפור העבודה המשותפת שלנו. אני באופן אישי למדתי מתהליך הליווי האישי של סנדרה אותי כי לשים סמני שאלה במקומות שהכי טבעי לנו לשים סמני קריאה – מאוד משתלם. נהנתי מאוד מהעבודה המשותפת ואני חושב שהיא תרמה לנו רבות.
יניב, מנהל קבוצת פיתוח, חברת HP Software
"מה, אני סופרמן...?" – סדנה לפיתוח מנהלים
המצפן העסקי מוכוון להביא ערך ללקוח ולשורת הרווח. איך בעולם עסקי של אי וודאות ותנאים משתנים מובילים צוותים מנצחים? אילו אתגרים עומדים בפני המנהלים? אילו יכולות ניהוליות חייבות לבוא לידי ביטוי?
מטרת הסדנה
- ניווט הפוקוס הניהולי אל מול ריבוי האתגרים, המשימות והמטלות של המנהלים
- שכלול האפקטיביות האישית והכלים לניהול הצוות
תכני סדנת ניווט הקשב הניהולי
- מורכבות העולם הארגוני והעסקי החדש
- מהתנהלות לניהול עצמי – מצפן אישי
- ניהול בסביבה של אילוצים
- ניהול משימות והאצלת סמכויות – גבולות הסמכות והאחריות
- התאמת הסגנון האישי לניהול צוותים מנצחים
- תקשורת ומיומנויות הקשבה איכותית
- המנהל כמאמן – פיתוח עובדים מוכשרים
לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש
הכשרת מנהלים להובלת צוותים מנצחים!
על מנהלים מוטלת האחריות להוביל, להניע, להשפיע ולרתום את העובדים למשימות ולאתגרים העומדים בפני הארגון.
מטרות סדנת מצפן להובלת צוותים
- שכלול הידע והכלים לניהול צוותי עובדים
- פיתוח מיומנויות להובלת צוותים מנצחים
- תרגול הידע והכלים להשגת תוצאות
- שילוב וחיבור לתהליכים ארגוניים ולמצבי ניהול אמיתיים ( Case Studies)
התכנים והנושאים
מצפן עצמי: גיבוש תפיסת תפקיד וזהות ניהולית אישית, ניהול עצמי
מצפן משימה: ניהול תהליכים ותכנון משימות בתנאי וודאות וסביבה משתנה
מצפן צוות: מניהול קבוצת עובדים לניהול הון אנושי – הנעה, חניכה ופיתוח עובדים
פרטים נוספים
- הסדנה כוללת סדרה של 5 מפגשים . ניתן להתאים את המפגשים על פי הצורך
- הסדנה ניתנת להעברה למנהלים המשתייכים לאותו ארגון
- ניתן לשלב מנהלים מארגונים שונים ולהתאים את התכנים בהתאם
- הסדנה מועברת בצורה דינמית וחוויתית, כוללת התנסויות וכלים מקצועיים
מפגש ראשון – התמצאות והתמקמות בסביבה הניהולית
- הכרת אתגרי הניהול והחשיבה בסביבה גועשת ותחרותית
- עיצוב סגנון ניהולי – מנהיגות אישית להנהגת צוות, "אני מאמין" ניהולי, גמישות ניהולית
- המנהל במיטבו – מעבר מעובד למנהל, המנהל המייצג את הארגון ומטרותיו
מפגש שני – ניווט אל המטרות והיעדים
- ניהול על פי יעדים – הגדרת מטרות, יעדים ותוכניות עבודה
- ניהול ביצועים – תכנון משימות, האצלת סמכויות, ניהול תהליכים, אחריות ניהולית
- ניהול עצמי וניהול הצוות במישור הזמן – איתור בזבזני זמן, סדרי עדיפויות
- תכנון וניהול שגרות ניהול: ניהול פגישות, ישיבות ודיונים
מפגש שלישי – ניווט עובדים, הובלה ופיתוח הון אנושי
- תאום ציפיות – ניהול המשלב את העובדים בתהליכים ובמשימות
- תהליכי משוב – הזדמנויות לדיאלוג והכוונה, לשיפור מתמיד ,למידה והתקדמות אל היעדים
- חניכה מותאמת לעובד – פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית
מפגש רביעי – ניווט בשדה הארגוני
- ממשקים – ניתוח מפת הממשקים
- ניהול ממשקים ויחסי עבודה
- ניהול תקשורת אפקטיבית – ניהול קונפליקטים ותקשורת בין אישית
מפגש חמישי – הובלת צוותים מנצחים – ניווט בתנועה מתמדת
סדנת שטח התנסותית ( ODT), מאפשרת ליצור מצבי ניהול "חיים" באווירה פתוחה, נוצרים אתגרים רגשיים, אינטלקטואליים וצוותיים, המובילים לפריצת הגבולות הקיימים, להעזה ולשינוי.
מטרת המפגש היא לעשות אינטגרציית של הידע והמיומנויות שנרכשו במהלך ההכשרה. בסביבה זו התכנון, החשיבה, הביצוע, וההתנהגות מעובדים "בזמן אמת" ללקחים ותובנות המתורגמים לעולם העבודה האמיתי של המשתתפים. הסדנא מלווה בעיבוד ושיקוף התנהגויות ותהליכים וכוללת הפקת לקחים ומשוב אישי למשתתפים.
לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש
המנהל כמאמן - הובלת ההון האנושי לביצועי שיא
יכולת המנהל להוביל אנשים למיצוי הפוטנציאל והיכולות והעלאת הדימוי העצמי היא מיומנות קריטית בפיתוח הון אנושי והבאתו לביצועי שיא.
מטרת הסדנה
הקניית מיומנויות אימון ופיתוח עובדים ע"י כלים מעולם האימון והאפקטיביות האישית
התכנים והנושאים
- מצפן אישי – מטרות ויעדים אל עתיד רצוי
- אמונות ותפיסות מעכבות בדרך למימוש המטרות
- פרואקטיביות ויצירת תוכנית אישית של הצלחה
- חניכה הערכה ומשוב ככלים לשיפור מתמיד
- יצירת דגם של הצלחה
לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש
ניהול זמן או ניהול עצמי במישור הזמן?
העיסוק במיומנויות ניהול זמן צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. העיסוק נובע, בין היתר, מהתחושה ששוק העבודה נעשה יותר תובעני, אנשים עובדים שעות מרובות וכמות הגירויים שאנחנו חשופים אליהם הולכת וגדלה. נוסיף על זה את ריבוי התפקידים בעבודה ובחיים האישיים ונקבל תחרות עם הזמן.
מטרת הסדנה
הקניית כלים ומיומנויות לאפקטיביות אישית וניהול עצמי במישור הזמן להגדלת ההישגים והתוצאות
התכנים והנושאים
- מה בין ניהול זמן לניהול תוצאות?
- איך עוברים לניהול אפקטיביות אישית?
- הגדרת תפקיד, מטרות יעדים וככלי לניהול עצמי
- שודדי זמן, דחיינות ותופעות מעכבות – כלים לזיהוי והתגברות על מחסומים
- סדרי עדיפויות ותעדוף משימות
- אי ודאות ובלתי צפוי בניהול זמן
- האצלת סמכויות ככלי לניהולי
- טכניקות וכלים לבניית יומן אפקטיבי והטמעת הרגלים לאורך זמן
לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש
ניהול על פי יעדים
"אם אינך יודע לאם אתה רוצה להגיע, לא חשוב באיזו דרך תלך…"עליסה בארץ הפלאות
אסטרטגיה הארגון מהווה מצפן לעבודה, ניהול על פי יעדים הן נקודות הציון של התכנון והיישום על מפת העבודה. כיצד ננהל את משאבי הארגון כך שנביא ליישום האסטרטגיה? מה בין ניהול על פי יעדים ורתימת עובדים?
מטרת הסדנה
למידה ותרגול של תפיסת העבודה עם מטרות ויעדים ומתווה לתוכניות עבודה
התכנים והנושאים
- איך בונים תוכנית עבודה משתפת ותהליכית?
- מה בין הצבת יעדים וביצועי שיא?
- מה הכללים להצבת מטרות ויעדים?
- איך פורצים מחסומים לשיפור מתמיד?
- הערכת ביצועים ככלי ניהולי
- הזדמנויות לפיתוח עובדים בעבודה עם ניהול יעדים
לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש
הערכה ומשוב ככלי לפיתוח עובדים - הזדמנות לדיאלוג
ארגונים השואפים להתמקצע ולהתפתח מבינים היום כי המשאב המרכזי להשגת מטרה זו הוא פיתוח עובדים. קיומם של תהליכי הערכה ומשוב בארגון הוא כלי ניהולי מצוין לשיפור המוטיבציה, שיפור ביצועי העובד, ניהול ותאום ציפיות, יצירת בסיס לאמון ותקשורת פתוחה ותורם משמעותית להתפתחות העובד והמנהל כאחד.
מטרת הסדנה
הקניית כלים ומיומנויות לניהול וביצוע שיחת הערכה ומשוב
התכנים והנושאים
- מטרות ותהליכים בשיחת המשוב
- עקרונות למתן משוב אפקטיבי
- איך נערכים לשיחת משוב?
- איך בונים שיחת משוב אפקטיבית?
- ממונולוג לדיאלוג
- הכנת תסריטי שיחה
- התנגדויות וסוגי התנגדויות אפשריים, ודרכי התמודדות
לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש
עבודת ממשקים אפקטיבית
עבודת ממשקים אפקטיבית בארגונים היא מנוף מעולה להצלחת הארגון. היכולת של יחידות בארגון לחבור למען מטרות משותפות בתאום ובהדדיות היא יכולת הכרחית להצלחת פרוייקטים ותהליכים חוצים. הצורך להניע ללא סמכות ולשתף הפעולה יחד עם היכולת לשמור על עצמאות הוא אתגר משמעותי בארגונים מורכבים
מטרת סדנת ממשקים אפקטיבית
לתת למשתתפים כלים להבנה וניהול איכותי של עבודת בממשקים השונים בארגון ושיפור יכולת התקשורת וההקשבה האיכותית. איך משפרים את יכולת ההשפעה וההנעה לפעולה של כל המעורבים?
התכנים והנושאים
- מהי שותפות אמיתית?
- מהם מקורות ואסטרטגיות ההשפעה?
- השפעה והנעה ללא סמכות
- מהי תקשורת והקשבה איכותיים?
- ניהול קונפליקטים ל- WIN WIN
לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש
סדנת תקשורת בין אישית - שווה השקעה!
"לא מצליח לתקשר איתו"…"אין ביננו כמיה"…"לא משדרים על אותו גל"….למה זה קורה?
האם אפשר לשנות את זה? סדנת התקשורת נוטעת במשתתפים את ההבנה העמוקה שכן! זאת לא גזירת גורל!
מנהלים ועובדים בארגונים המודעים למנגנון המנהל הנקרא סגנון תקשורת ולומדים להתאים את עצמם בכל סיטואציה לאנשים שונים, הופכים להיות אלופים בהנעת תהליכים ואנשים.
מטרת סדנת תקשורת
מטרת סדנת התקשורת היא לפתח בכול משתתף מיומנויות של הקשבה וניהול שיחה אפקטיבית כדי להשיג את המטרות לשמם הם מנהלים קשר. להבין שהאחריות תמיד נמצאת אצל המוסר / זה הרוצה להשיג תוצאה.
במהלך סדנת התקשורת לומד המשתתף לזהות את סגנון התקשורת האישי שלו ושל האחרים (4 סגנונות) את המשמעויות של ניהול תקשורת עם כל סוג ואיך ממנפים להפחתת התנגדויות ולהשגת תוצאות טובות יותר עם הממשק.
התכנים והנושאים
- תפיסות עולם בתקשורת בין אישית – 4 דפוסי תקשורת.
- מודלים בתקשורת בין אישית – מה אני מעדיף? איך זה עובד אצל אחרים? איך מנהלים את זה?
- קצר בתקשורת – למה זה קורה? מה זה אומר?
- אליפות העברת מסרים – איך עושים את זה?
- הקשבה איכותית – למה להשקיע בזה מאמץ?
- איך כל זה קשור לאפקטיביות אישית ובין אישית?
* ניתן לשלב כחלק מסדנת פרזנטציה אפקטיבית וכלול סימולציות וצילום וידאו של התנסויות
לסדנאות נוספות בהתאמה אישית וסדנאות מנהלים נוספות כתבו לנו וניפגש