בהירות לעיתים אינה נכנסת לקריטריונים של מנהל טוב בזמן האצלת סמכויות
אני גורסת שרמת הבהירות שלך בכל תחום תקבע את היכולת שלך להשיג תוצאות רצויות.
מהי בהירות ומה המחירים שמשלמים כשהמשימה מטושטשת?
שנים של ליווי מנהלים, לימדו אותי כי מנהלים אפקטיבים ברורים מאוד לגבי מה הם מנסים להשיג ומסוגלים לראות ולדמיין בעיניי רוחם את התמונה הגדולה. העובדים שלהם, כנגזרת מכך יודעים בבהירות מה החלק שלהם במימוש – כלומר מה יידרש מהם לעשות כדי להגיע לתוצאות.
בעבודתי אני מגלה לא פעם, שהם משגרים רעיון, משימה, בטוחים שהיו בהירים וכולם הבינו (בדיוק למה הם ציפו), ותוך כדי תנועה הם מזהים שזה לא בכיוון, או לא מדויק, או לא באופן ובדרך שהם ציפו. המחיר עולה כשלזה מתווסף בזבוז של יכולות, ומשאבים והאיכות והיעילות יורדים פלאים.
אחת הדרכים המעולות להניע את עצמך ואחרים למצוינות היא לדעת להבהיר בדיוק מה מצופה ע"י שיקוף ותקשור:
- מה אנחנו רוצים להשיג?
- איך אנחנו הולכים לעשות את זה?
- מי אחראי על מה?
- אילו יכולות, ידע משאבים ידרשו להשגת התוצאה הרצויה?
- איך סוגרים את הפערים
זאת טעות רווחת לחשוב שזה שהתמונה בהירה לך בראש, היא מוקרנת באותו אופן בראשם של העובדים.
לפני שאתה מפזר את כל העובדים חזרה לעבודה , תוודא שכולם "משדרים על אותו גל"…
עד הפעם הבאה…
שלכם סנדרה
0542588580